What the papers say: Thursday's front pages

Thursday's front pages are dominated by investigations into the violent deaths of Aidan Moffitt and Michael Snee in Co Sligo.
What the papers say: Thursday's front pages

By PA Reporter

Thursday's front pages are dominated by investigations into the violent deaths of Aidan Moffitt and Michael Snee in Co Sligo.

The Irish Times leads with the latest Irish Times/Ipsos opinion poll which has revealed Fianna Fáil and Fine Gael have regained some ground against Sinn Féin since last year but remain well adrift of the main Opposition party.

The Irish Examiner reports that Gardaí are examining a homophobic motive behind the violent deaths of Aidan Moffitt (42) and Michael Snee (58) in their own homes.

Meanwhile, the Irish Daily Mail and the Irish Daily Star report that Gardaí are investigating if the two men killed in Sligo were the victims of a serial killer.

Elsewhere, the Irish Daily Mirror says that Gardaí are questioning a 22-year-old suspect in connection with the Sligo murder investigations.

And the Belfast Telegraph reports that a councillor who "swindled community groups out of thousands of pounds", has pledged to donate his salary to charity if elected to the Northern Ireland Assembly.

In the UK, the stories leading the papers include the fall-out from the investigation into partygate and plans to send those seeking asylum to Rwanda.

The Guardian quotes Lord David Wolfson as saying he quit as a justice minister because of the British prime minister’s “own conduct” in breaching lockdown rules as well as the “the official response to what took place” at Downing Street.

The “worst is yet to come” the Daily Mirror says of the partygate crisis, referencing unnamed “inside” sources who claim Boris Johnson is due to be hit by up to three more fixed penalty notices. The paper adds that pressure is growing on the prime minister as Tories join those calling for him to quit.

Metro also carries the condemnation of Mr Johnson by Lord Wolfson, with the outgoing minister hitting out at the “repeated rule-breaking and breaches of the criminal law in Downing Street”.

The Times, The Daily Telegraph, i, the Daily Express, The Independent and the Daily Mail all splash with the UK government’s new plan to send asylum seekers to Rwanda for processing. The Times reports that under the trial scheme, male migrants who cross the Channel in small boats will be sent to the African nation in a multimillion-pound deal Priti Patel is expected to announce on Thursday.

The Daily Telegraph adds the agreement will initially cost £120 million (€144 million), compared to an annual £1.5 billion bill to house asylum seekers in the UK.

The i reports: “The policy is part of the government’s attempt to deter dangerous – and politically contentious – Channel crossings. Sources said the policy was in reaction to a global asylum system that is ‘broken.'”

The Daily Express calls the scheme “bold” and says Mr Johnson’s “radical blueprint” is aimed at reforming the “broken asylum system that has created a ‘watery graveyard’ between Britain and France”.

The Independent carries the Refugee Council’s response to the announcement, describing it as “cruel and nasty” and saying it will do little to deter people from coming to the UK.

The Daily Mail says the scheme will “smash the Channel gangs”, adding that it will involve creating a “huge new refugee centre in Yorkshire”.

 

Meanwhile, the Financial Times reports the invasion of Ukraine has prompted Finland and Sweden to consider joining Nato – a move which could further inflame tensions with Russia.

And the Daily Star‘s front page features a story on time travel which “could be within human reach”, according to “top-secret” US documents.

More in this section

Sponsored Content

Add Echolive.ie to your home screen - easy access to Cork news, views, sport and more